Otsikko
Asiakas kyseli vanhaa kauhukirjaa, jossa tyttö muuttaa uuteen kotiin joen varrelle. Joessa tai lähellä asuu kummitus, joka lopussa yrittää hukuttaa tytön…

Kysytty

Asiakas kyseli vanhaa kauhukirjaa, jossa tyttö muuttaa uuteen kotiin joen varrelle. Joessa tai lähellä asuu kummitus, joka lopussa yrittää hukuttaa tytön. Tuleeko mitään mieleen?
Hän luultavasti lukenut kirjan joskus -90 -luvulla, mutta ei mitään mielikuvaa milloin kirja on julkaistu.

Vastaus

Vastattu

Vähän tämän tapainen on Carolyn Sloanin Uhka vedessä (Karisto, 1991). Se tosin tapahtuu järven rannalla, eikä kirjan alussa kylään muuttanut tyttö ole henkilöistä se, joka loppuhuipentumassa joutuu järvessä asuvan hirviön lonkeroihin.

1 ääntä

Kommentit

Oliko kirjastonhoitajan mainitsema se etsitty kirja?
Itselleni mieleen nousi lasten kauhukirja Kunhan Helen tulee, siinä taisi kylläkin olla lampi tai järvi. Ajatuskin k.o. kirjasta aiheuttaa sydämentykytyksiä vielä 30 vuotta myöhemmin!