Monta ja mitä kauhu-/kummituskirjoja teiltä löytyy? Olen 12-vuotias ja rakastan jännitystä!!

Kysytty

Monta ja mitä kauhu-/kummituskirjoja teiltä löytyy? Olen 12-vuotias ja rakastan jännitystä!!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kauhu- ja kummituskirjoja on kokoelmissamme varmasti satamäärin, tarkkaa lukua on mahdoton sanoa jo määrittelyongelmienkin vuoksi: mikä on kauhua, mikä muuta jännitystä? Suosittuja kauhukirjoja nuorille ovat mm. Cantervillen kummitus (toim. Kerttu Manninen), Kauhujuttu-sarjan Joan Aikenin kirja Äänet, Mary Downing Hahnin teos Kunhan Helen tulee, Allison Princen kirja Ystäväni kummitus sekä Hugh Scottin Aaveranta. Kokeile vaikka näitä, lisää lukuvinkkejä voit etsiä esim. Marjo Hännisen teoksesta Vinkkejä kirjavinkkarille s.166-183.