Etsiskelen tietoa joka taholta tekemääni päättötyötä varten, jonka aiheena on koiran vesiterapia. Olisin tyytyväinen jos saisin käsiini kirjan, jossa olisi…

Kysytty

Etsiskelen tietoa joka taholta tekemääni päättötyötä varten, jonka aiheena on koiran vesiterapia. Olisin tyytyväinen jos saisin käsiini kirjan, jossa olisi edes jotain asiaa liittyen koirien fysioterapiaan. Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pelkästä koirien vesiterapiasta ei löytynyt kirjoja, mutta HelMet-kirjastoista löytyy kirja Hourdebaigt, Jean-Pierre/Koirahieronta: käytännön opas hierontaan ja venyttelyyn, sekä pian on tulossa HelMet-kirjastoihin kirja Mühlbauer, Brunhilde/ Koiran oikeaoppinen hieronta. http://www.helmet.fi/

Helsingin yliopiston kirjastosta löytyy lainattava englannin kielinen teos: Canine rehabilitation & physical therapy/Darryl L Millis;David Levine;Robert A Taylor. Kirja käsittelee fysikaalista hoitoa ja hoitomenetelmiä.
Helsingin yliopiston kirjastosta löytyy lainattava opinnäytetyö: Toijala/Koiran kuntoutus ortopedisen leikkauksen jälkeen. Asiasanoiksi mainitaan mm. kuntoutus ja fysioterapia. http://www.helsinki.fi/helka/

Koiramme lehdessä 2004 numerossa 6 sivuilla 12-14, käsitellään koirien vesiterapiaa
Koiramme lehdessä 2005 numerossa 6 sivuilla 51-53, on artikkeli; Fysioterapia lisää koiran toiminta vuosia. Kyseinen lehti löytyy HelMet-kirjastosta.

Aiheesta löytyy tietoa myös netistä esim. hakusanoilla eläinfysioterapia sekä vesiterapia.