Etsinnässä vanha kappale jota jo edesmennyt mummini laulaa luritteli. Alkoi näin:"Hyvää päivää terveisiä sanon minä poijaat sinulle" Laulun sanoissa mainittiin…

Kysytty

Etsinnässä vanha kappale jota jo edesmennyt mummini laulaa luritteli.

Alkoi näin:"Hyvää päivää terveisiä sanon minä poijaat sinulle"

Laulun sanoissa mainittiin ainakin myös lähdevesi ja sydänkin siinä sykki jollekulle.

Löytyisikö tätä kautta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aivan muistamasi mukaista laulua emme onnistuneet löytämään. Jyväskylän yliopiston Suomen Kansan eSävelmät -sivuston kautta löytyi kansansävelmä, joka alkaa näin  Hyvää iltaa! Terveisiä sanon minä sulle. Miten lienee asiasi, valita ne mulle!: Tiedot kappaleesta löytyvät alta:

http://esavelmat.jyu.fi/savelma.php?numero=ls4_3634&uil=

Sivuston mukaan kappale löytyisi Laulusävelmät IV -teoksesta.  Hyvä kokoelma vanhoja kansanlaulusävelmäkokoelmia löytyy Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran kirjastosta. Alla yhteystiedot:

https://www.finlit.fi/fi/yhteystiedot/kirjasto#.W21t3E32SUk