Taas tuli menneestä uutta kysyttävää! Löytyykö jostakin raittiuslaulun sanat: ... " iloksi itku vaihtuis ja kyynelet kuivuis pois..." Kiittäen etukäteen…

Kysytty

Taas tuli menneestä uutta kysyttävää!
Löytyykö jostakin raittiuslaulun sanat:
... " iloksi itku vaihtuis ja kyynelet kuivuis pois..."
Kiittäen etukäteen vaivannäöstä !

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on peräisin Suomen nuorison laulukirjasta (toimittavat P. Puhakka, Johannes Laine, J. H. Hakulinen), jonka ensimmäinen painos on vuodelta 1901. Kirjan saa lainaan Tikkurilan musiikkivarastosta:

http://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Ssuomen%20nuorison%20lauluki…

Laulun sanat löytyvät myös Marttojen laulukirjasta. Tämä Suomalaisen Marttaliiton toimittaman kirjan ensimmäisen painoksen (vuodelta 1931) laulut löytyvät verkostakin Internet Archive -sivustolta. Kysymäsi laulun nimi on Aate pyhä ja kallis, ja se on kirjan laulu numero 82:

https://archive.org/stream/MarttojenLaulukirja/MarttojenLaulukirja_djvu…

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit

sain nopeasti tietoa