Etsin laulun nimeä ja sanoja. Osan sanoista muistan. Majani mä rakennan sinijärven rantahan. Missä peurat vaeltaa tuntureiden taa. Järvet vuoret karun maan…

Kysytty

Hei. Etsin laulun nimeä ja sanoja. Osan sanoista muistan.

Majani mä rakennan sinijärven rantahan. Missä peurat vaeltaa tuntureiden taa. Järvet vuoret karun maan koska taas mä nähdä saan. Pumpidiaodi pumpidiaidi pum.

T. Sinikka

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulun nimi on Kotini on kaukomaa. Kollegan mukaan sanat alkavat näin:

"Kotini on kaukomaa, kaipuu sinne kantaa, peurat missä vaeltaa tunturien taa. Järvein, vuorten karun maan konsa taas mä nähdä saan..."

Kappale löytyy ainakin Laulutuuli-nimisestä nuottikokoelmasta, jonka on toimittanut Timo Manninen (Lasten keskus, 1992)

Suomen kansallisdiskografia Violan mukaan se on kanadalainen intiaanilaulu:

https://viola.linneanet.fi/vwebv/search?searchArg=kotini+on+kaukomaa&se…