Onko oheista laulua suomennettu? Oh those bones, oh those bones, oh those skeleton bones. Oh those bones, oh those bones, oh those skeleton bones. Oh those…

Kysytty

Onko oheista laulua suomennettu?

Oh those bones, oh those bones,
oh those skeleton bones.
Oh those bones, oh those bones,
oh those skeleton bones.
Oh those bones, oh those bones,
oh those skeleton bones.
Oh mercy how they scare!

With the toe bone connected
to the foot bone,
and the foot bone connected
to the ankle bone,
and the ankle bone connected
to the leg bone.
Oh mercy how they scare!

Oh those bones, oh those bones,
oh those skeleton bones.
Oh those bones, oh those bones,
oh those skeleton bones.
Oh those bones, oh those bones,
oh those skeleton bones.
Oh mercy how they scare!

With the leg bone connected
to the knee bone,
and the knee bone connected
to the thigh bone,
and the thigh bone connected
to the hip bone.
Oh mercy how they scare!

Oh those bones, oh those bones,
oh those skeleton bones.
Oh those bones, oh those bones,
oh those skeleton bones.
Oh those bones, oh those bones,
oh those skeleton bones.
Oh mercy how they scare!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Käytössäni olevista lähteistä ei löytynyt viitettä siihen, että kyseistä laulua olisi suomennettu. Laulu lienee lapsille suunnattu versio spirituaalista, joka tuntee nimet Dry bones, Dem bones ja Dem dry bones ja jota on esittänyt mm. Delta Rhythm Boys. Lasten version nimenä esiintyy myös Skeleton bones. Laulun sanat viittavaat Raamattuun, profeetan näkyyn Hesekielin kirjassa 37, http://www.credo.fi/raamattu/1992/Hes.37.html#o52 , jossa Jumala ohjaa profeettaa herättämään kuolleet luut henkiin ja vertaa niitä Israelin kansaan. Lisätietoja laulusta löytyy englanninkielisestä Wikipediasta
http://en.wikipedia.org/wiki/Dem_Bones .

Mahdollista suomennosta etsin Suomen äänitearkiston tietokannasta http://www.yle.fi/levysto/firs2/index.php , Suomen kansallisdiskografia Violasta https://viola.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?LANGUAGE=Finnish&DB=lo… ja kirjastossa käytössä olevasta Yleisradion Fono-tietokannasta.