Otsikko
Etsin vanhaa nukkeanimaatio sarjaa. Nuket olivat tyyliä Morso. Kaveruksia asui 3 mökissä ja tarinassa esiintyi kilpa-autorata useassa jaksossa. Olikohan sarja…

Kysytty

Hei,

etsin vanhaa nukkeanimaatio sarjaa. Nuket olivat tyyliä Morso. Kaveruksia asui 3 mökissä ja tarinassa esiintyi kilpa-autorata useassa jaksossa. Olikohan sarja 80 tai 90 luvulta

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kyseessä voisi olla norjalainen Pilvikallion vauhtikisat (Flåklypa Grand Prix, 1975 ; ohj. Ivo Caprino). Polkupyöränkorjaaja ja kaksi apulaista asuu mökissä ja autokisa on aiheena. Animaatio on hieman samantyylinen kuin mainitsemasi Morso. Tätä kyllä muistellaaan paljon ja kyseessä taitaa olla Norjan katsotuin elokuva.

Tämä löytyy useista kirjastoista DVD-tallenteena osana Caprinon ihmeelliset seikkailut -sarjaa.

Osat: 1: Pilvikallion vauhtikisat --- 2: Karius ja Baktus ja muita tarinoita --- 3: Musiikkia ullakolla ja muita tarinoita --- 4: Tuhkajussi ja nälkäinen peikko ja muita tarinoita.