Etsin tiettyä elämäntaidon alueen tietokirjaa, jossa käsiteltiin (mm.) hyvän parisuhteen ominaisuuksia. Kirjassa oli 10 kohdan taulukko tai luettelo hyvän…

Kysytty

Etsin tiettyä elämäntaidon alueen tietokirjaa, jossa käsiteltiin (mm.) hyvän parisuhteen ominaisuuksia. Kirjassa oli 10 kohdan taulukko tai luettelo hyvän parisuhteen ominaisuuksista ja maininta, että vähintään 8 kohtaa tuli toteutua, jotta oma suhde olisi onnellinen. Vain yksi kohta oli hyvä seksi, ja yksi kohta oli toisen ihmisen kunnioittaminen/arvostaminen. Mitähän ne muut kohdat olivat ja mikä kirja oli kyseessä? jokaiseen kohtaan voi muistaakseni rastittaa, toteutuiko ko. kohta omassa parisuhteessa. Luin kirjan10-13 vuotta sitten. Kirja oli suomeksi, mutten muista, oliko se käännöskirja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämäntyyppisiä kirjoja on varmasti useitakin, mutta vosiko etsimäsi olla Eva Ruszin kirja Oikea kumppani: löydä parisuhteen mahdollisuudet (2007)? Kirjassa esitellään terveen parisuhteen kulmakivet: varmuus ja vakaa perusta, ennustettavuus ja samanlaiset arvot, avoin ja suora kommunikaatio, molemmilla vastuu suhteesta, kummankin tarpeet tärkeitä, seksi on molemminpuolista nautintoa, hyväksynta ja arvostus, vapaus ja oma kehitys ja todellinen ystävyys.

Kirja on käännetty ruotsin kielestä.