Löytyykö uskottomuutta ja toisena miehenä/naisena käsittelevää kirjallisuutta: romaaneja, runoja ja tietokirjallisuutta?

Kysytty

Hei! Löytyykö uskottomuutta ja toisena miehenä/naisena käsittelevää kirjallisuutta: romaaneja, runoja ja tietokirjallisuutta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yhteishausta plussasta löytyi seuraavat uskottomuutta käsittelevät tietokirjat: Eskapa, Shirley: Toinen nainen - ystävä vai vihollinen?, Otava 1985; Leppänen, Seija: Kävelevä sisällissota, Uusi tie 1999; Kontula, Osmo: Intohimon hetkiä, WSOY 1997; Mazzarella, Merete: Uskottomuuden houkutus, Kirjayhtymä 1997; Kaunokirjallisuuden puolella toisena naisena/miehenä olemisen ja uskottomuuden aihetta on käsitelty laajasti. Tässä joitain viitteitä: Kilpinen, Inkeri: Miehelläni on toinen nainen, Kirjayhtymä 1992; Koivisto, Sesse: Kevät tuli elokuussa. Otava 1997; Koivosto, Sesse: Säröjä lasitalossa, Karisto 2000; Mead, Juliette: Kaupunkirakkautta, Otava 2000; Wiazemsky, Anne: Hymni rakkaudelle, WSOY 1998; Laine, Sirkka: Myrtti, yhden talven tyttö, WSOY 1994; Bernheim, Emmanuele: Hänen vaimonsa eli toinen nainen, WSOY 1995; Runoudessa aihetta on käsitellyt muun muassa Liisa Laukkarinen teoksessaan Toinen nainen, Gummerrus, 1982. Lisäksi kannattaisi tutkia, onko aihetta käsitelty lukuisissa seurustelu- ja parisuhdeoppaisssa.