Etsin kirjaa/kirjasarjaa, jota en löydä yrityksistä huolimatta. Päähenkilönä oli vähän aspergeriin taipuva sosiaalisesti kömpelö ja kaavoihinsa kangistunut…

Kysytty

Etsin kirjaa/kirjasarjaa, jota en löydä yrityksistä huolimatta.

Päähenkilönä oli vähän aspergeriin taipuva sosiaalisesti kömpelö ja kaavoihinsa kangistunut miesnero, joka ensimmäisessä osassa (?) tapasi naisen ja rakastui. Toisessa (?) osassa he saivat vauvan. Lajityyppi oli kevyttä ”chick litiä”. Sanoisin, että olivat englannista käännettyjä kirjoja.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla australialaisen kirjailija Graeme Simsionin kirja Vaimotesti (2013, engl. The Rosie Project).
Lähde: https://otava.fi/kirjat/vaimotesti-3/

Tässä teoksessa genetiikkaa tutkiva professori kamppailee sosiaalisten tilanteiden ja etenkin kumppanin löytämisen kanssa.
Hän päättää ruveta etsimään puolisoa kyselytutkimuksen avulla, ja vastoin odotuksia hänen eteensä tulee Rosie, joka puolestaan ei anna periksi ihmissuhteiden suhteen.

Kirjalle on ilmestynyt myös jatko-osa Vauvatesti (2014, engl. The Rosie Effect), jossa Rosie odottaakin lasta.

Kirjat on englannista kääntänyt Inka Parpola.