Etsin Scifi-kirjaa jonka luin muutamia vuosia takaperin. Se kertoo siitä kuinka meri nousee kapinaan ihmiskuntaa vastaan. Valaat hyökkäävät turisteja vastaan,…

Kysytty

Etsin Scifi-kirjaa jonka luin muutamia vuosia takaperin. Se kertoo siitä kuinka meri nousee kapinaan ihmiskuntaa vastaan. Valaat hyökkäävät turisteja vastaan, erakkoravut nousevat massoittain rannalle yms. Muistaakseni Norjan rannikko vajoaa mereen luonnonmullistuksen vuoksi jne. (vai oliko joku toinen kirja)

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla saksalaisen kirjailijan Frank Schätzingin vuonna 2004 ilmestynyt romaani Der Schwarm. Suomennos julkaistiin nimellä Pedot (Bazar, 2007).

Pedot - Bazar Kustannus