Otsikko
Etsin runoa/värssyä kuukausista. Muistissani on vain yksi kohta joka koskee joko huhti-, tai maaliskuuta jotenkin näin; Maaliskuu tuo sanomaa saapumasta kevät…

Kysytty

Etsin runoa/värssyä kuukausista. Muistissani on vain yksi kohta joka koskee joko huhti-, tai maaliskuuta jotenkin näin;

Maaliskuu tuo sanomaa saapumasta kevät päivän,
aamuin vielä lapsiräivän peukaloa paleltaa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Alpo Noposen kirjoittama Vuosileikki, julkaistu Valistuksen lukukirjassa 1906. Se sisältyy Runo on vapaa -nimiseen teokseen (Otava 1996), jota on saatavana myös Anjalankosken ja Inkeroisten kirjastoista.