Etsin rauhallista tilaa ja tietokonetta Internet yhteydellä. Olen työstämässä kirjaa suurella intohimolla. Kaipaan rauhallista ilmapiiriä eteenpäin päästäkseni…

Kysytty

Etsin rauhallista tilaa ja tietokonetta Internet yhteydellä. Olen työstämässä kirjaa suurella intohimolla. Kaipaan rauhallista ilmapiiriä eteenpäin päästäkseni. Kotona on liikaa melua. Minulla ei ole kannettavaa tietokonetta.

Löytyykö pääkaupunkiseudulta (Helsinki/Vantaa) hellämielistä kirjastoa tai muuta mahdollisuutta, jossa voisi työskennellä yhtäjaksoisesti tietokoneella 6-7h ilmaiseksi?

Olen käyttänyt kirjaston koneita, mutta koska varausaika on ollut enintään kaksi tuntia ja luomistahtini on hämäläistä alkuperää, olen aina vasta päässyt alkuun, kun on pitänyt jo poistua.

Aikatauluni kirjan tekemiselle on marraskuun puolivälistä tammikuun puoliväliin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tikkurilan kirjastossa on kaksi tutkijanhuonetta, jotka annetaan hakemuksesta käyttöön kahdeksi kuukaudeksi kerrallaan. Huoneissa on tietokoneet ja niitä voi käyttää myös kirjaston ollessa suljettuna. Seuraava hakuaika on joulukuun lopussa tammi-helmikuuksi 2015.
Muiden HelMet-kirjastojen tiloja voit katsoa
http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut, sieltä Valitse palvelu -alasvetolaatikosta valitaan Työhuone.