Etsin pianolle sovitettua nuottia laulusta Tonttuparaati (jo pipolakki ja punatakki jne..). Olen soittanut kappaletta joskus n. vuonna 2011. Nuotti oli siis…

Kysytty

Etsin pianolle sovitettua nuottia laulusta Tonttuparaati (jo pipolakki ja punatakki jne..). Olen soittanut kappaletta joskus n. vuonna 2011. Nuotti oli siis sovitettu pianolle, sävellajina taisi olla As-duuri. Nuotti oli haastava, siis pelkästään pianokappale, jossa ei ollut sanoja eikä sointumerkkejä. En muista nuotista muuta, onkohan tässä liian vähän tietoa siitä.. Mutta mistähän voisi saada käsiin tämän nuotin? Jos se on peräisin jostain nuottikirjasta, haluaisin tietää myös, mikä nuottikirja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tonttuparaati on Kurt Noackin sävellys 1930-luvulta. Alkuperäiseltä nimeltään se on Heinzelmännchens Wachtparade. Scandia-musiikki julkaisi kappaleesta pianosovituksen irtonuottina 1960-luvulla (KS 457). Sovitus on suhteellisen haastava, taitavalle pianistille sopiva. Kappaleen keskellä ja lopussa sävellaji on As-duuri.

Nuottia on saatavissa Outi-kirjastosta: https://outi.finna.fi/Record/outi.222786