Osaatteko kertoa, onko olemassa/saatavilla nuotteja (+ ehkä mahd. urku/pianosovitusta) Richard Wagnerin teokselle Die Walküre (Valkyyria)? Se kuuluu teokseen …

Kysytty

Osaatteko kertoa, onko olemassa/saatavilla nuotteja (+ ehkä mahd. urku/pianosovitusta) Richard Wagnerin teokselle Die Walküre (Valkyyria)? Se kuuluu teokseen "Der Ring des Nibelungen" (Nibelungin sormus, tetralogia, 1852–1874).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitatte varmaankin "Valkyyria"-oopperan 3. näytöksen johdantoa, joka tunnetaan yleisesti nimellä "Valkyyrien ratsastus" tai "Valkyyrioiden ratsastus". Johdanto ja sen teema ovat tulleet tutuksi monesta elokuvasta - tunnetuimpana ehkä Coppolan "Ilmestyskirja nytin" helikopterikohtaus.

"Valkyyrien ratsastuksesta" on olemassa urkusovituksia, mutta niiden nuotteja emme löytäneet. Pianosovituksia löysimme sen sijaan useita, ne löytyvät osoitteessa http://www.helmet.fi/search*fin/?searchtype=t&searcharg=Walk%FCre%2C+WW…

Listan loppupään sovitukset ovat todennäköisesti parempia kuin alkupään "Classic Film"-versiot, jotka ovat tarkoitettu aloitteleville pianisteille.

Opperan kokonainen partituurikin on saatavilla Helmet-kirjastosta. Niiden julkaisu- ja saatavuustiedot löytyvät osoitteesta http://www.helmet.fi/search*fin/tRING+DES+NIBELUNGEN.+DIE+WALK%7B232%7D…