Olen pitkään yrittänyt etsiä erästä versiota Talven ihmemaa -joululaulusta. Tämä kappale oli muistaakseni kasetilla ja kuulin sen joskus 90-luvun alussa, ehkä…

Kysytty

Olen pitkään yrittänyt etsiä erästä versiota Talven ihmemaa -joululaulusta. Tämä kappale oli muistaakseni kasetilla ja kuulin sen joskus 90-luvun alussa, ehkä vuonna 1991 tai 1992. Se oli sikäli erikoinen, että se oli vähän sellainen rytmikkäämpi versio eli näin jälkeenpäin ajateltuna tulee jonkinlainen remix mieleen. En ole aivan varma siitäkään, oliko kappale suomenkielinen vai alkuperäinen englanninkielinen Winter Wonderland. Muut kasetin laulut kyllä olivat varmuudella suomenkielisiä, mutta en ole varma, mitä muita joululauluja siinä oli.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Felix Bernardin sävellyksestä Winter Wonderland (Talven ihmemaa, suom. Saukki) on tehty suuri määrä erilaisia sovituksia. Kysytty versio saattaisi olla kokoelmalta Kauneimmat joululaulut 3 (Valitut Palat, 1987). Näitä Valittujen Palojen kokoelmia julkaistiin sekä vinyylilevyinä että c-kasetteina.

Talven ihmemaan äänitteellä esittää soitettuna versiona Esko Linnavalli orkestereineen: Youtube-linkki. Äänitteen muu sisältö näkyy tästä linkistä.

0 ääntä

Kommentit

Yksi mahdollinen versio voisi olla myös Eurythmics-yhtyeen englanniksi laulettu versio äänitteeltä A very special Christmas (1987). Äänitteellä on eri artistien versioita joululauluista, mukana ei kuitenkaan ole suomalaisia esittäjiä eikä suomenkielisiä lauluja.