Etsin lasten kuvakirjaa, jonka sain lahjaksi joskus 90-luvulla tai viimeistään 2000-luvun alussa. Kyseessä on kauhu-teemainen kirja, jossa kuljetaan Igor…

Kysytty

Etsin lasten kuvakirjaa, jonka sain lahjaksi joskus 90-luvulla tai viimeistään 2000-luvun alussa. Kyseessä on kauhu-teemainen kirja, jossa kuljetaan Igor-vimisen kyttyräselkäisen omistaman kauhukartanon läpi yön aikana. Jokainen sivu on vähän niin kuin "tehtävä" vaikkei kyseessä ole varsinainen tehtäväkirja. Ensimmäinen sivu oli labyrintti, jossa väistellään hirviöitä ja löydetään kartanolle. Jokainen sivu esittelee yhden huoneen kartanosta, esim. eteisen, keittiön, makuuhuoneen yms. ja niistä pitää aina löytää kuvitukseen piilotettu avain ja Igorin kasvot. Keittiön kuvitus oli täynnä rottia, joista piti etsiä yksi valkoinen ja kaksi saman näköistä. Eräällä sivulla oli taulu, josta piti tunnistaa klassiseen aikakauteen sopimattomat esineet, kuten rannekello ja korvalappustereot.

Todennäköisesti joku käännöskirja. Hienot ja yksityskohtaiset kuvitukset, muistaakseni vesiväreillä.

Vastaus

Vastattu

Kysymyksessä on Kummitusmatkat-niminen teos (suom. 1991), alaotsikko sillä on Seikkaile ja ratkaise. Kirja löytyy esimerkiksi Hämeenlinnan pääkirjaston varastosta, joten kannattaa tehdä varaus.