Etsin kuulemaani sitaattia (todennäköisesti Aleksis Kiven), jossa todetaan että vähäinenkin tieto omasta maasta on arvokkaampaa kuin kaikki vieraiden maiden…

Kysytty

Hei,

etsin kuulemaani sitaattia (todennäköisesti Aleksis Kiven), jossa todetaan että vähäinenkin tieto omasta maasta on arvokkaampaa kuin kaikki vieraiden maiden tieto.

Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Voisiko kyseessä olla Aapelin kirja Siunattu hulluus, siinä mainitaan: "Sillä jyvänenkin tietoa omasta rakkaasta kotiseudustamme on enemmän kuin kokonainen kultamurikka turhuuden markkinoilta hankittua tyhjänpäiväistä viisautta". Sanoo yläkansakoulunopettaja Wilhelm Horsman. (Siunattu hulluus, WSOY 1948, s.8-9.)