Otsikko
Etsin kirjaa, joka kertoo Norjassa tuhotusta/ räjäytetystä laivasta ( ei Tirpitz).

Kysytty

Etsin kirjaa, joka kertoo Norjassa tuhotusta/ räjäytetystä laivasta ( ei Tirpitz). Ajankohta on ymmärtääkseni 1900-luvun puoliväli ja kirja on varsin tuore.

Vastaus

Vastattu

Olisiko kirja Aslak Norenin Meren hautausmaa? Kirjasta kerrotaan Helmetissä: ”Syksyllä 1940 uppoaa Hurtigruten-alus Pohjois-Norjassa. Onnettomuudesta selviävät kirjailija Vera Lind ja hänen vastasyntynyt poikansa, mutta Veran laivanvarustajamies ja sadat muut matkustajat menehtyvät." Linkki Helmet-hakuun

Sama tarkennettu haku aihesanoilla Norja ja laiva löytää myös mm. Monica Kristerssenin kirjan Amundsenin viimeinen matka.