Otsikko
Etsin erästä lastenkirjaa, hyvin hatarien muistikuvien varassa. Kyseessä on kirja, jossa esiintyy muistaakseni jonkinlainen kuu-ukko, jolla on puku päällä…

Kysytty

Etsin erästä lastenkirjaa, hyvin hatarien muistikuvien varassa. Kyseessä on kirja, jossa esiintyy muistaakseni jonkinlainen kuu-ukko, jolla on puku päällä. Kirjan kuvitus oli värimaailmaltaan aika pehmeä, ja kannessa oli tämä kuu-ukko. Kyseessä saattaa olla lasten parhaat kirjat -kerhon kirja, tai mahdollisesti kustantaja oli kirjalito. Kirja oli meillä lapsuudessani 90-luvulla, joten lienee 80- tai 90-luvun aikainen teos.

En muista kirjan tapahtumista mitään, mieleeni on jäänyt vain kuva tästä keltanaamaisesta pukuun pukeutuneesta hahmosta. Tuntomerkit ovat siis todella olemattomat, joten hattua nostan jos joku tämän perusteella tunnistaa!

Vastaus

Vastattu

Yksi tarjokas olisi Hirogazu Oguran Setä Kuu (Lasten keskus, 1992).