Otsikko
Satu lampaasta, jonka etupää oli valkoinen ja takapää musta

Kysytty

Olen yrittänyt netin syövereistä löytää satua lampaasta, jonka etupää oli valkoinen ja takapää musta. Mistähän sadusta mahtaisi olla kyse?

Vastaus

Vastattu

Petra Szabolla on kaksi mustavalkoisista lampaista kertovaa kuvakirjaa. Eemeli ja Emilia on ilmestynyt Kustannus-Mäkelän julkaisemana suomeksi vuonna 1988 ja Pietu, pikku lammaspuoli on julkaistu Satusiivet-kerhon kirjana 1992. Kirjojen alkukieliset nimet ovat Emil och Emilia ja Emil, det halva fåret. Kirjojen kansikuvat löytyvät näiden nimien ja esim. Googlen kuvahaun avulla.