Otsikko
Etsin erään laulun sanoja. Se menee jotenkin näin: Valtameressä on saari, siellä asuu dromedaari... Saaressa on myös baari ja jotain muutakin, mutta en löydä…

Kysytty

Hei!

Etsin erään laulun sanoja. Se menee jotenkin näin:

Valtameressä on saari, siellä asuu dromedaari...

Saaressa on myös baari ja jotain muutakin, mutta en löydä laulun sanoja netistä. Voisitko auttaa? Laulu saattaa olla Reino Helismaan käännös laulusta In the middle of an island, mutta en ole varma.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin laulusta kaksi versiota: nimellä Saari nuotista Helmipöllö : teekkarilaulun yläjuoksulla (sanat, melodia, sointumerkit) ja nimellä Faari Rakentajan laulukirjasta (sanat). Sanoitukset ovat molemmissa lähes samanlaiset, mutta Rakentajan laulukirjan versiossa vaari on faari. Laulu alkaa: "Valtameressä on saari, pinta-alaltaan vain aari."

Helmipöllö-nuotissa (Tekniikan Akateemisten Liitto, 2008) kerrotaan lyhyesti laulun taustasta. Laulun melodiana on Ernesto De Curtisin Palaja Sorrentoon (Torna a Surriento). Etsimäsi suomenkielinen sanoitus on Helmipöllön mukaan peräisin verbaalisesti lahjakkailta teekkareilta 1950-luvulta.