Löytyisikö kirjastosta mahdollisesti italiankieliset laulunsanat lauluun "La Dolce Vita"?

Kysytty

Löytyisikö kirjastosta mahdollisesti italiankieliset laulunsanat lauluun "La Dolce Vita"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Anneli Saariston esittämän kappaleen "La dolce vita" on säveltänyt Matti Puurtinen ja sanoittanut Turkka Mali. Jyväskylän kaupunginkirjaston kokoelmasta ja maakuntakirjastojen monihausta emme löytäneet sitä italiankielisenä.

Suomen äänitearkiston tietokannasta löytyy samanniminen kappale, jonka esittäjä on Gonzales. Emme saaneet kuitenkaan selvää, onko kyseessä sama melodia. Kyseessä on single-levy. Emme löytäneet kirjastoa, josta sitä saisi lainaksi.

After Dark -yhtyeeltä löytyy "La dolce vita", mutta emme voineet levyltä tai nuotista tarkistaa, onko siinä sanoja vai pelkkä melodia ainoastaan.

Jyväskylän luokassa 78.355 (elokuvamusiikki) on WORLD cinema classics [Äänite] : songs from movies around the globe. Siinä on kappale "La dolce vita" : from the soundtrack to the Federico Fellini film... / Nino Rota (säv.); Katyna Ranieri (esitt.). Levy on nyt lainassa. Kun se palautuu, kielen voi tarkistaa.