Etsimme suomenkielioppia unkarinkielellä. Löytyykö sellaista ja mistä sitä saisi?

Kysytty

Hei,
Etsimme suomenkielioppia unkarinkielellä. Löytyykö sellaista ja mistä sitä saisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavat teokset löytyvät yliopistokirjastojen yhteistietokanta Lindasta.

Finn nyelvtan : kézirat / Ödön Lavotha, julk. 1959
Finn nyelvtan / István Papp ; bírálók Péter Hajdú és György Lakó, julk. 1958

Molemmat kirjat löytyvät Keskustakampus Kaisa-talon kirjastosta, joka on käytettävissä 3.9.2012 alkaen. Lukusalikäyttöön kirjat on saatavissa Kansalliskirjastossa. Nämä tiedot löytyvät saatavuustiedoista.

Lindan linkki antaa vielä lisää teoksia, tosin vanhempia:
http://linda.linneanet.fi/F/SA9E1EMTN8JYA55YV2KXQH152FDE51RA8B527A6QF3D…

1 ääntä

Kommentit

Suomi ja unkari ovat sukulaiskieliä. Eiköhän unkarilaisissakin yliopistoissa opiskella suomea - ja tehdä kielioppikirjoja