Otsikko
Etsimme kirjastoon, lukemiseen ja oppimiseen liittyviä runoja.

Kysytty

Etsimme kirjastoon, lukemiseen ja oppimiseen liittyviä runoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin kirjastonhoitajat Kari Aronpuro ja Risto Rasa ovat runoilleet kirjastosta. Aronpurolla on kokoelmassa Kirjaimet tulevat(1986) esim. seuraava runo:
"Satutunnilla
lapset kyselivät Onko piimä punaista ja Miksi G
meinaa nielaista kielensä?
Sovimme piimän valkoiseksi ja minä väitin
että G vain imee
ujona oudossa seurassa
alahuultaan"
---
Risto Rasalla on kokoelmassa Rantatiellä runo "Olin hyvä koulussa", joka löytyy myös runokokoelmassa Suomalainen omakuva s.449

Lisää kirjastorunoja on cd-levyllä "Hyllyjen välissä hiljaa".

Tarkista sijaintitiedot pääkaupunkiseudun kirjastojen aineistorekisteristä http://www.helmet.fi