Epätoivokysymys: Tietääkö kukaan sitä vanhaa (kasarin tai ysärin) lastenkirjaa, jossa on juhlat (ehkä synttärit) ja äiti on leiponut kaksi kakkua: kahvikakun…

Kysytty

Epätoivokysymys: Tietääkö kukaan sitä vanhaa (kasarin tai ysärin) lastenkirjaa, jossa on juhlat (ehkä synttärit) ja äiti on leiponut kaksi kakkua: kahvikakun aikuisille ja jonkin tavallisen kermakakun lapsille. Päähenkilö haluaisi mieluummin kahvikakkua, mutta ei saa sitä, ja kiukuspäissään sylkäisee kakkuun! "Nyt sitä ei saa kukaan muukaan!"
Tämä on ainoa kohta jonka kirjasta muistan, ja vaikka tilannekuva muuten on aivan kirkkaana mielessä, en muista oliko hahmot ihmisiä vai pupuja vai jotain ihan muuta :'D

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla "Pupujussi pulassa" (Lasten parhaat kirjat, 1994). Kirjaa löytyy tällä hetkellä vain harvoista Suomen kirjastoista. Kirjaa on kuitenkin helppo löytää käytettynä verkon huutokaupoista ja antikvariaateista.
Finnan kautta voit selata Suomen kirjastojen saatavuustietoja:
https://www.finna.fi/Record/eepos.2272914

Liitteenä on kirjasta napattu kuva, jossa pupujussi sylkee kakkuun.