Muistan lapsuudestani hauskan kirjan, jossa kerrottiin hirviöiden hipoista tms. Kansi oli muistaakseni sini/lila/vihreä sävyltään ja jutut oli riimitelty…

Kysytty

Hei! Muistan lapsuudestani hauskan kirjan, jossa kerrottiin hirviöiden hipoista tms. Kansi oli muistaakseni sini/lila/vihreä sävyltään ja jutut oli riimitelty muistaakseni alkukirjaimen mukaan.Kirjassa kerrottiin, mitä kaikkea hirviöiden hipoissa tapahtuikin, nyt en vain muista yhtään ulkoa. Hassun hauskat hipat, hurjat hipat, hirviöiden hipat... Jotain tuon tyylistä oli kirjan nimi :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Deborah Nilandin kirja Hurjan hupsut hipat (1979) etenee aakkosittain ja jokaisen aakkosen kohdalla kuvaillaan, mitä hirviöiden hipoissa tapahtui. Voisiko tämä olla muistamasi kirja?

Kirjan saa lainaan Lahden kaupunginkirjaston lastenosaston varastosta:

http://www.lastukirjastot.fi/work?workId=8556bee6-e7d6-49be-b1a6-800a8e…