Onko mitään keinoa "sulattaa" verisuonista hyytymiä, ruokavaliolla tms?

Kysytty

Onko mitään keinoa "sulattaa" verisuonista hyytymiä, ruokavaliolla tms?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos tarkoitat jo todettua sepelvaltimotautia, voidaan sairautta hoitaa mm. ruokavaliomuutoksilla. Tietoa tästä esimerkiksi Duodecimin Terveyskirjaston sivuilta:

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=seh00…

Mistään täsmäsulatuksesta artikkelissa ei kuitenkaan kerrota. Me kirjastolaiset emme kuitenkaan ole lääketieteen asiantuntijoita, joten asiaa kannattaa ehdottomasti kysyä lääkäriltä.