Minulla on hukassa lastenkirjan nimi. Oletettavasti 80-luvun lopulta tai 90-luvun alusta. Muistan vain, että kirjassa oli jotenkin huoleton isä, jota lapsi …

Kysytty

Hei! Minulla on hukassa lastenkirjan nimi. Oletettavasti 80-luvun lopulta tai 90-luvun alusta. Muistan vain, että kirjassa oli jotenkin huoleton isä, jota lapsi (ehkä Kaarina/Katriina) hoiti. Kirjassa oli muistaakseni ainakin kohtaus, jossa tyttö lähti hakemaan isää myöhään jääkiekkoa pelaamasta, kun ei tullut kotiin. Ja muistelisin myös, että jossain kohdassa teki isälle voileipiä. Saattaisi olla sitä Lasten Parhaat Kirjat-sarjaa..
Kiitos kovasti jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kollegat ehdottivat Bengt Anderbergin ja Jan Mogensenin kirjaa Satu pienen pienestä tytöstä. Kirjassa tyttö mm. hakee isän jalkapallokentältä. Kirja kuuluu sarjaan Lasten parhaat kirjat, ja se on vuodelta 1994. Alla linkki, josta näet kansikuvan (,jossa isä syö voileipää)

http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=923325