Englannin kuningatar-vainoolle pursuaa nyt kukkia ja muistoesineitä. Kukat tietysti maatuvat, mutta kuka joutuu selvittelemään lelut, nallet, julisteet,…

Kysytty

Englannin kuningatar-vainoolle pursuaa nyt kukkia ja muistoesineitä.
Kukat tietysti maatuvat, mutta kuka joutuu selvittelemään lelut, nallet, julisteet, nuket, jne muut muistoesineet. Heitetäänkö se jätelavalle vai viedäänkö hyväntekeväisyyteen?
Ja kuka tämän homman ottaa tehtäväkseen?

Vastaus

Vastattu

Varmaankin lahjoille ja kukille tapahtuu samoin kuin prinssi Philipin tai prinsessa Dianan kuoleman jälkeisille lahjoille.

Kuninkaallinen perhe käy ihailemassa muistokukkia. Sen jälkeen ne siirretään hetkeksi varastoon ja jaetaan sitten erilaisiin hoitokoteihin ja sairaaloihin.

Lelut ja muut muistoesineet jatkavat matkaansa sairaiden, vanhusten ja lasten iloksi erilaisiin laitoksiin, hoivakoteihin ja muuhun hyväntekeväisyyteen. Osa lahjoitetaan museoille.

Kukkiin ja esineisiin liitetyt kortit ja kirjeet saatetaan säästää, jos lähiomaiset niin haluavat. https://www.birminghammail.co.uk/news/uk-news/how-pay-respects-queen-what-24969486

Kukkien ja lahjojen siirtelystä, lajittelusta ja eteenpäin toimittamisesta vastaavat hommiin ilmoittautuneet vapaaehtoiset sekä mm. puistojen työntekijät. He pyytävätkin jo lehdissä ihmisiä jättämään kukat ilman kääreitä ja pidättäytymään lelujen ja lahjojen jättämisestä. https://fortune.com/2022/09/12/paddington-bear-toys-and-marmalade-sandwich-tributes-to-queen-royal-parks-wants-people-to-stop/