En pysty varaamaan kirjaa. Tulee tämmoinen teksti "Toiminto estetty. Ole hyvä ja ota yhteyttä kirjaston henkilökuntaan." Tarvitsen kirjaa koulutehtävään.

Kysytty

En pysty varaamaan kirjaa. Tulee tämmoinen teksti "Toiminto estetty. Ole hyvä ja ota yhteyttä kirjaston henkilökuntaan." Tarvitsen kirjaa koulutehtävään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oletko täyttänyt 15 vuotta sen jälkeen, kun viimeksi olet käyttänyt korttia? Korttisi ei ole ehkä sen vuoksi nyt voimassa. Kortin tiedot pitää päivittää ja sitten voit taas varata ja lainata. Lapsen kirjastokortti on voimassa aina siihen asti, kun hän täyttää 15, ja sen jälkeen taas siihen saakka, kun hän täyttää 18. Sitten kortti onkin voimassa rajattoman ajan.

Poikkea missä tahansa Helmet-kirjastossa ja ota mukaan voimassa oleva henkilötodistus tai passi (mikäli sinulla on sellainen) tai kela-kortti, niin kortin tiedot päivitetään ajan tasalle ja voit tehdä varauksen.

http://www.helmet.fi/fi-FI