En osaa itse hakea sopivalla termillä, mutta olisiko jotain teosta eläinten latinakielisistä nimistä? Kiitos!

Kysytty

Hei

En osaa itse hakea sopivalla termillä, mutta olisiko jotain teosta eläinten latinakielisistä nimistä?

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Esimerkiksi hakusanoilla eläintiede latinan kieli löytyy Suomen kansallisbibliografia Fennicasta Anna Novitskyn viisiosainen Eläintieteellinen sanasto, jossa kielinä ovat latina, suomi ja venäjä. Sarjan toinen osa on lintutieteen sanasto, joka löytyy Helmetistä hakusanoilla lintutiede latinan kieli.

Sarjan neljättä osaa ei valitettavasti ole Helmet-kirjastojen kokoelmissa, mutta muut neljä kuuluvat Helmet-kirjastojen kokoelmiin.

Eläintieteellinen sanasto 1 : Nisäkkäät

Eläintieteellinen sanasto 2 : Linnut

Eläintieteellinen sanasto 3 : Matelijat ja sammakkoeläimet

Eläintieteellinen sanasto 5 : Selkärangattomat

Sarjan neljättä osaa ei valitettavasti ole Helmet-kirjastojen kokoelmissa, mutta se kuuluu esimerkiksi Helsingin yliopiston kirjaston kokoelmiin

https://finna.fi/Record/helka.9920178203506253