Otsikko
Eärs tuttuni on joskus noin kaksikymmentä vuotta sitten nähnyt oletettavasti amerikkalaisen elokuvan, joka kertoo naispuolisesta lääketieteen (apu…

Kysytty

Eärs tuttuni on joskus noin kaksikymmentä vuotta sitten nähnyt oletettavasti amerikkalaisen elokuvan, joka kertoo naispuolisesta lääketieteen (apu)professorista sekä lääketieteen opiskelijasta/opiskelijoista.
Elokuvan juonen yksi päävivahteista on mainitun naisprofessorin potema SLE, tai toisin sanoen Systeeminen Lupus Erythematosus (systemic lupus erythematosus), lupus.
Mikähän elokuva mahtaa olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen elokuva voisi olla Thom Eberhardtin ohjaama Gross Anatomy vuodelta 1989. Se on esitetty Suomessa nimellä Leikitäänkö lääkäriä? MTV3-kanavan ohjelmistossa 13.6.1994. Elokuvan päähenkilö on Matthew Modinen esittämä kevytmielinen lääketieteen opiskelija Joe Slovak. Yksi hänen ohjaajistaan on lupusta sairastava tohtori Rachel Woodruff, jota näyttelee Christine Lahti.