Otsikko
Asustelen Ruotsissa ja opiskelen Jyväskylän yliopistossa psykologian verkko-opintoja. Nyt ongelmaksi on muodostunut kirja, jota ei ole saatavilla täällä…

Kysytty

Asustelen Ruotsissa ja opiskelen Jyväskylän yliopistossa psykologian verkko-opintoja. Nyt ongelmaksi on muodostunut kirja, jota ei ole saatavilla täällä Ruotsissa. Näin että Tiekkö -kirjastoissa kirjaa on useampana kappaleena. Onko mitään mahdollisuutta lainata kirjaa tänne Ruotsiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Useat kirjastot tarjoavat asiakkailleen mahdollisuuden kaukolainoihin (ruotsiksi fjärrlån), joissa asiakkaan haluama kirja tai sen kopioita tilataan toisesta kirjastosta, joka saattaa sijaita jopa toisessa valtiossa. Kannattanee olla yhteydessä omaan lähikirjastoon Ruotsissa ja tiedustella tarkemmin, millaisia kaukolainakäytäntöjä siellä on.