Otsikko
Asun ulkomailla. Miten paasisin nakemaan historiallisia yleisia väestoluetteloita internetin kautta? Onko tällaista palvelua olemassa?

Kysytty

Asun ulkomailla. Miten paasisin nakemaan historiallisia yleisia väestoluetteloita internetin kautta? Onko tällaista palvelua olemassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Paras lähde tutkimukseesi on Suomen Sukututkimusseura ja etenkin sen HisKi-tietokanta, johon on tallennettu Suomen seurakuntien väestötietoja, kts.
http://www.genealogia.fi/historia/

Tietokanta ei ole vielä kattava, mutta sitä täydennetään jatkuvasti. Mikäli et löydä etsimiäsi tietoja sieltä, kannattaa myös käydä läpi Sukututkimusseuran sivuille koottuja yhteystietoja tutkijoista, joilla voisi olla käytössä tarvitsemaasi aineistoa.

2 ääntä

Kommentit

On suuri riski, että näitä sukuluetteloita käytetään myös rikollisiin tarkoituksiin. Tämä on erittäin kyseenalaista toimintaa.

Terveisin

Kallion kirkon pappilan ja asianajan tytär