Otsikko
Etsin Jaakko Hirvosen kirjoittamaa sukukirjaa Storckovius suvusta ja suvun "julkkiksista" (artisteista, urheilijoista jne). Kirjassa on myös valokuvia suvun…

Kysytty

Etsin Jaakko Hirvosen kirjoittamaa sukukirjaa Storckovius suvusta ja suvun "julkkiksista" (artisteista, urheilijoista jne). Kirjassa on myös valokuvia suvun kuuluisista henkilöista. Onko kirjaa mahdollista lainata Ruotsiin?
Onko se ostettavissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teosta ei löydy Fennicasta, http://fennica.linneanet.fi/ . Etsin sukututkimusseuran sivuilta tietoja tästä kirjasta, mutta en löytänyt muuta kuin maininnan siitä, että Jaakko Hirvonen on tehnyt aiheesta pienimuotoisen monisteen. Tämä mainitaan Heikki Vuorimiehen artikkelissa (Genos 67, 1996, s. 12-18, 46-47). Artikkelissa mainitaan, että moniste on "tekijän hallussa oleva pienimuotoinen sukuselvitys, joka käsittelee Johan Storckoviuksen sekä Laukaan Monthan-suvun varhaispolvien ja Laukaan Vuorimiessuvun nuorimman haaran välistä sukulaisuussuhdetta". Voisit ehkä tiedustella Suomen sukututkimusseurasta tai etsiä sivustosta http://www.genealogia.fi , löytyisikö sieltä Vuorimiehen yhteystietoja, tai lähettää tiedustelun monisteesta Suomen sukututkimusseuran kirjastoon, http://www.genealogia.fi/kirjasto/index.htm . Vaikkei tätä monistetta ole luettelossa, se voisi hyvällä onnella ehkä löytyä myös sieltä.

4 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Sukututkija Jaakko Hirvonen on tehnyt ansiokkaan työn Storckovius-suvun tutkimisessa. Suvun nuorempi tutkija Tommy Koukka jatkaa hänen tutkimustyötään.
Storckovius-suvusta on saatavana yli 600-sivuinen sukukirja, joka sisältää suvun kantaisän Simon Storckoviuksen jälkeläisiä 1900-luvun vaihteeseen.

http://personal.inet.fi/koti/tommy.koukka/storcko.htm

Kävin viime kesänä Jyväskylän kirjaston maakunta-arkistossa, jossa Jaakko Hirvosen tekemiä sukukirjoja on arkistoituna. Kyseessä ovat siis monisteniput, eivät varsinaisesti kirjat. Omasta sukuhaarastani (Riikola) ei kirjaa oltu tehty, mutta yleisesti Storckoviuksista oli tällainen kirja, jossa oli myös vanhempia suomalaisia julkimoita listattuna kuvien kera. Kenties tarkoitit tätä julkaisua? En nyt valitettavasti sen nimeä muista, mutta tuolta Jyväskylästä se ainakin löytyy.

Siltä varalta, että ap. kysyjän lisäksi joku muukin joskus etsii suvun "julkkisurheilijoita", niin tiedoksi että isäni Matti "Mölli" Keinonen on suoraan alenevaa polvea myös.