Asioin useimmiten Richardinkadun kirjastossa. Olisin kysynyt pääsenkö omalta koneeltani suoraan Internetin kautaa samaan tietokantaan, joka minulla kirjastossa…

Kysytty

Asioin useimmiten Richardinkadun kirjastossa. Olisin kysynyt pääsenkö omalta koneeltani suoraan Internetin kautaa samaan tietokantaan, joka minulla kirjastossa on käytössä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääset kirjaston aineistotietokantaan osoitteesta http://www.libplussa.fi/. Tietokantaan on linkki myös Helsingin kaupunginkirjaston etusivulta (Kirjat ja muu aineisto).

Internet-Plussa on sisällöltään aivan sama kuin kirjastopäätteen kautta käytettävä tietokanta, mutta hakutekniikassa on joitakin eroja. Katso sivulla olevaa linkkiä "Aineistohaun ohjeita ja vinkkejä". Kirjaston lehtitietokantaan puolestaan pääsee myös etusivulta tai osoitteesta http://libpress.lib.hel.fi/.

Lisäksi kirjaston työasemilla on monia muita tietokantoja, joihin kotikoneilta ei ole pääsyä (esimerkiksi artikkelitietokanta Aleksi ja lehtitietokanta Ebsco).