Arvoisa kirjasto Mitä amerikansuomalaisia sanomalehtiä teillä on 1990-luvulta? Amerikansuomalaisia lehtiä ilmestyi paljonkin aikoinaan, mutta 1980-luvulla…

Kysytty

Arvoisa kirjasto

Mitä amerikansuomalaisia sanomalehtiä teillä on 1990-luvulta?

Amerikansuomalaisia lehtiä ilmestyi paljonkin aikoinaan, mutta 1980-luvulla jäljellä olivat vain Amerikan Uutiset tai Sanomat ja New Yorkin Uutiset. Joku näistä lähdistä ilmestyi vielä 90-luvulla, onkohan Teillä sitä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastoon on tilattu yksi amerikansuomalaisten sanomalehti, The Finnish Update, joka oli aikaisemmin nimeltään mainitsemasi Amerikan uutiset. Lehti on tilattu Rikhardinkadun kirjastoon, ja sitä säilytetään kuluva ja sitä edellinen vuosi, joten sielläkään ei ole 1990-luvun lehtiä. Lehdellä on verkkosivut, internetosoite on http://www.finnishupdate.com/ Helsingin yliopiston kirjaston sivuilta löytyy amerikansuomalaisten sanomalehtien mikrofilmiluettelo, mutta se käsittää vain vuodet 1876-1970.