Otsikko
Alexandre Dumas on kirjoittanut kirjan Kolme Muskettisoturia ja heidän seikkailunsa jatkuvat kirjoissa Myladyn poika ja Bragelonnen varakreivi. Onko Myladyn…

Kysytty

Alexandre Dumas on kirjoittanut kirjan Kolme Muskettisoturia ja heidän seikkailunsa jatkuvat kirjoissa Myladyn poika ja Bragelonnen varakreivi. Onko Myladyn poika 1-3 sama kuin
kirjat Myladyn poika kahlekuningas,kostaja, kuninkaan saapuminen, naamioitu mies-Dovre, neljä vanhaa ystävystä,
pako, pulmallinen tilanne ja tikari????

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alexander Dumasin teossarja Kolme muskettisoturia on suomennettu useita kertoja eri aikoina, ensimmäisen kerran jo 1800-luvulla. Sarjan osat ovat saaneet eri nimiä ja sarja jakaantunut osiin eri aikoina eri tavoin.

Ulla Virtamon toimittaman Aikuisten jatko- ja sarjakirjat -teoksen mukaan seikkailujen osat ovat:

1. Kolme muskettisoturia
2. Myladyn poika = Muskettisoturit seikkailevat jälleen
3. Bragelonnen varakreivi I-X = Muskettisoturien viimeiset urotyöt

Myladyn poika -suomennos on kolmiosainen, Muskettisoturit seikkailevat jälleen viisiosainen ja lisäksi se on suomennettu vielä ainakin Muskettisoturit 20 vuotta myöhemmin -sarjana. Sisältö on kuitenkin sama, eli Myladyn poika -sarja sisältää mainitsemasi osat.