Mistä löydän Lizzie McGuire nuorten kirjasarjan tietoja?

Kysytty

Mistä löydän Lizzie McGuire nuorten kirjasarjan tietoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lizzie McGuire -kirjat perustuvat Terri Minskyn luomaan amerikkalaiseen televisiosarjaan, jota on esitetty myös Suomessa. Televisiosarjan pohjalta on tehty myös elokuva. Sanoma Magazines Finland kustantaa Suomessa Lizzie McGuire -kirjasarjoja.

Lizzie McGuire -sarjan tähän mennessä suomennetut teokset ovat:
Ostrow, Kim: Voi ei, äiti! (2003).
Thorpe, Kiki: Nolot treffit (2003).
Larsen, Kirsten: Villiä menoa (2004).
Larsen, Kirsten: Ota iisisti, Kate!(2004).
Jones, Jasmine: Vaatteet vaihtoon (2004).
Jones, Jasmine: Koulun uusi kundi (2005).
Banim, Lisa: Särkyneitä sydämiä (ilmestyy 2006).

Yksityisetsivä Lizzie McGuire -sarjan teokset ovat:
Banim, Lisa: Yksityisetsivä McGuire (2004).
Banim, Lisa: Älykkötytön arvoitus (2005).
Banim, Lisa: Tiedeleirin tapaus (2005).
Banim, Lisa: Operaatio ihastus (ilmestyy toukok. 2006).

Lisäksi Lizzie McGuire -nimikkeen alla on ilmestynyt teos:
Jones, Jasmine: Testejä, testejä, testejä! (2004), joka ei ole nuortenromaani, vaan sisältää lähinnä luonnetestejä.

Näiden kirjojen saatavuuden Riihimäen kirjastossa näet Ratamo-tietokannasta osoitteessa: http://kunta.hyrinet.fi/ratamo-kirjastot/ Kaikki teokset voit hakea kerralla kirjoittamalla teoksen nimeksi Lizzie McGuire. Lisäksi voit rajata hakua aineistolajilla ja kielellä. Ratamo-tietokannassa on uusimpien kirjojen kohdalla on myös lyhyt kuvaus kirjan sisällöstä.

Englannin kielellä Lizzie McGuire -ilmiöön voi tutustua esim. osoitteessa: http://en.wikipedia.org/wiki/Lizzie_McGuire