Äitini muistelee usein lapsuudessaan kuulemaansa runoa "lappalaisten kota" löytyskö kokonaisuudessaan, eka säe: tuntureitten keskellä on lappalaisten kota…

Kysytty

äitini muistelee usein lapsuudessaan kuulemaansa runoa "lappalaisten kota" löytyskö kokonaisuudessaan, eka säe:
tuntureitten keskellä on lappalaisten kota
siel on paikka suojaisa ei myrskyt sinne ota
ulkona on pakkanen mut lämmin kotasessa
jossa uinuu kaksi lasta tulen loistehessa

isä äiti viikko sitten läksi kaupunkiin
ostamahan talven varaks mitä tarvittiin
eipä vielä jouluksikaan päässeet poikain luokse
satojapa virstoja ei poro pian juokse

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ikävä kyllä runoa ei ole tunnistettu. Muistaisiko joku lukijoistamme runon?