Otsikko
Äiti 89v. lauloi tällaista laulua; Syksy jo saa, harmaa on maa. Koivuista lehtiset pois putoaa. Lintusten tie etelään vie, siellähän kesäkin ikuinen lie?…

Kysytty

Äiti 89v. lauloi tällaista laulua; Syksy jo saa, harmaa on maa. Koivuista lehtiset pois putoaa. Lintusten tie etelään vie, siellähän kesäkin ikuinen lie?
Kolkkona jää, seutumme tää,
kaipaamaan suvea pois rientävää,...?

Tämän enempää hän ei muistanut. Kertoi koulussa laulaneensa ja nyt kiinnostuin kuulemaan lopunkin - on niin kaunis laulu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee Mikael Nybergin laulu, joka esiintyy eri nimillä. Laulun nuotti löytyy kokoelmasta "Pienten lauluja" (WSOY 2000) nimellä "Syksyn tullessa" ja äänitteenä se on kasetilla/CD:llä "Anni Tannin syksylauluja" (1990) nimellä "Syksyn saapuessa" sekä CD:llä "Lintu ruutuun koputtaa" (2001) nimellä "Syksy jo saa", jotka löytyvät ainakin HelMet-kirjastoista, mutta varmaan muualtakin.

27 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Mistähän tuohon lauluun löytyy nuotit? Käyn laulattamassa vanhuksia ja tahtoisivat laulaa tuota laulua. Oisin erittäin kiitollinen jos saisin vaikkapa sähköpostiini nuotit tuohon lauluun.