Aineiston varaussivulla oikeassa laidassa on jokaisen varatun aineiston vieressä palkki Lukitse! Mikä tämä on? Mitä tapahtuu, jos lukitsen varaamani aineiston?

Kysytty

Aineiston varaussivulla oikeassa laidassa on jokaisen varatun aineiston vieressä palkki Lukitse! Mikä tämä on? Mitä tapahtuu, jos lukitsen varaamani aineiston?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-verkkokirjaston ohjeissa http://luettelo.helmet.fi/search~S9*fin/k lukitsemisesta on seuraavanlainen selitys:

Jos haluat estää varaustasi saapumasta noudettavaksi esim. lomasi aikana, voit lukita varauksen. Merkitse rasti varauksen oikealla puolella olevaan Lukitse-ruutuun ja napsauta painiketta Tallenna muutokset. Järjestelmä antaa ilmoituksen: "Alla olevat varaukset poistetaan tai muutetaan. Jatkatko?" Vastaa "Kyllä".

Kun haluat purkaa lukituksen, poista rasti Lukitse-ruudusta, napsauta painiketta Tallenna muutokset ja vastaa varmistuskysymykseen "Kyllä".