Otsikko
Aikooko suomi boikotoida diplomaattisesti olympialaisia kiinassa? (Esim ihmisoikeusloukkauksien vuoksi). USA suunnittelee. Entä muut maat?

Kysytty

Aikooko suomi boikotoida diplomaattisesti olympialaisia kiinassa? (Esim ihmisoikeusloukkauksien vuoksi). USA suunnittelee. Entä muut maat?

Vastaus

Vastattu

Vielä emme voi tietää, mitä suomalaiset firmat, suomen päättäjät tai suomalaiset urheilijat aikovat tehdä.

6.12.21 Yle uutisoi, että USA aikoo asettaa olympialaiset diplomaattiseen boikottiin. Diplomaattisesta boikotista huolimatta urheilijat voivat osallistua kisoihin. Naisten tennisliitto WTA on kuitenkin perunut kaikki turnauksensa Kiinassa tennispelaaja Peng Shuain katoamistapaukseen takia. Yle.fi

The New York Times kertoi 7.12.21 Australian ja Italian liittyvän boikottiin. Muut maat vielä harkitsevat suhtautumistaan. Nytimes.com