Hukassa kirjan nimi. Kirja liittyy kenties kiinalaiseen lääketieteeseen tai johonkin vanhaan uskomustieteeseen. Mitä kehon eri asiat kertovat ihmisestä…

Kysytty

Hukassa kirjan nimi. Kirja liittyy kenties kiinalaiseen lääketieteeseen tai johonkin vanhaan uskomustieteeseen.

Mitä kehon eri asiat kertovat ihmisestä. Vartalon malli, silmien tai huulien muoto, sormien pituudet, sormien välissä olevat "ihopoimut" tai niiden puuttuminen (hämärä muistikuva että ilman poimuja oleva on iloinen/sosiaalinen), tms ominaisuuksia oli kirja täynnä. Kirja saattoi olla väriltään punainen tai musta, mutta en muista varmaksi.

Lainasin kirjan 2007-2011 välillä pääkaupunkiseudun kirjastosta (todennäköisesti Vantaalta), eli painos on tuota ikää tai vanhempi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei! Voisiko kyseessä olla Denis Vinokurin Tuli, maa, vesi: hyvinvointia kiinalaisesta lääketieteestä? Tässä linkki kirjaan Helmet.fi -sivulla https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb2182054
Kirja on julkaistu vuonna 2015, joten se on hieman uudempi kuin antamanne aikaraja.