Agota Kristofin trilogiasta (Le grand cahier; La preuve; Le troisième mensonge) vain ensimmäinen osa on suomennettu. Miksi näin? Onko tähän tulossa muutosta?

Kysytty

Agota Kristofin trilogiasta (Le grand cahier; La preuve; Le troisième mensonge) vain ensimmäinen osa on suomennettu.
Miksi näin? Onko tähän tulossa muutosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysyin asiaa ensimmäisen kirjan kustanjan Tammen nykyiseltä kustannuspäälliköltä. Hän vastasi näin:
"En usko että näin vanhaa asiaa pystyy enää sen kummemmin selvittämään. Meillä ei ole enää töissä ihmisiä, jotka olisivat olleet läheisesti tekemisissä kirjan kanssa. Veikkaisin että ensimmäinen osa ei menestynyt, joten enempää ei tehty."