9 vuotias lapseni opiskelee koulussa englantia, mutta ei ole kiinnostunut kielten opiskelusta. Haluaisin suosituksia englanninkielisistä helpoista ja…

Kysytty

9 vuotias lapseni opiskelee koulussa englantia, mutta ei ole kiinnostunut kielten opiskelusta. Haluaisin suosituksia englanninkielisistä helpoista ja mielenkiintoista kirjoista, cd:stä ja peleistä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Esimerkiksi Roald Dahlin kirjat ovat hauskoja, ne voisivat herättää kiinnostusta:

James and the giant peach / Roald Dahl ; illustrated by Quentin Blake

Matilda / Roald Dahl ; illustrated by Quentin Blake

The witches / Roald Dahl ; illustrated by Quentin Blake

Myös seuraavat näyttävät aika houkuttelevilta:

Zog and the flying doctors / by Julia Donaldson ; illustrated by Axel Scheffler

The ghost tower / Gillian Cross ; illustrated by Sarah Horne

Jack's junk / by Elizabeth Dale and Mirella Mariani

Harry Potter -sarja on sellainen, että lapset lukivat sitä englanniksi, kun niitä ei vielä ollut käännetty. Niiden kieli ei ole monimutkaista, mutta ne ovat massiivisen paksuja, joten ehkä niistä ei ole hyvä aloittaa, jos ne eivät muuten innosta kovasti.

Haulla lastenkirjallisuus ja helppolukuiset, rajauksena englannin kieli löytyy lista kirjoista, https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__S%28lastenkirjallisuus%29%20%28helppolukuiset%29__Ff%3Afacetlanguages%3Aeng%3Aeng%3Aenglanti%3A%3A__Orightresult__U__X0?lang=fin&suite=cobalt

Playstation-pelejä voi lainata myös kirjastosta: Lego Harry Potterit, Star Warsit ja Pirates of Caribbeanit ovat olleet suosittuja.

Seuraavanlaiset lautapelit voisivat sopia:

Stone age junior / suunnittelu Marco Teubner ; kuvitus Michael Menzel ; käännös Oskari Westerholm

Stuffed fables : an adventure book game / game designer and writer Jerry Hawthorne ; illustrators Kristen Pauline, Regis Demy

Musiikkia on paljon tarjolla englannin kielellä Youtubessa, samoin tietysti pelejä löytyy Internetistä. Mikäli kirjastosta haluaa lainata cd-levyjä, valikoima on valtava. Lastenlauluja englanniksi löytyy esimerkiksi tältä cd-levyltä

Nursery rhymes and lullabies : A collection of children's traditional songs.