1957 rakennettiin Suomessa Teknillisessä korkeakoulusssa ensimmäinen tietokone. Mikä sille annettiin nimeksi? Mistä löydän tiedon?

Kysytty

1957 rakennettiin Suomessa Teknillisessä korkeakoulusssa ensimmäinen tietokone. Mikä sille annettiin nimeksi? Mistä löydän tiedon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensimmäinen suomalainen tietokone oli nimeltään ESKO. Sen kehittelivät Teknisessä korkeakoulussa Erkki Laurila, Hans Andersin ja Tage Carlsson. Tieto löytyy esimerkiksi Otavan suuresta ensyklopediasta, 2. painos 1979.