Saisinko mahdollisimman paljon kouluprojektissa käyttökelpoista tietoa ja kuvia Suomen historiasta 1500-1700-luvuilta (sis. kreivejä, kuninkaita) ajalta, kun…

Kysytty

Saisinko mahdollisimman paljon kouluprojektissa käyttökelpoista tietoa ja kuvia Suomen historiasta 1500-1700-luvuilta (sis. kreivejä, kuninkaita) ajalta, kun suomi oli vielä Ruotsin tai Venäjän vallassa? Mahdollisimman paljon tietoa 1500-1800-luvuilta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällaista erittäin hyvää käyttökelpoista tietoa on vaikea välittää sähköpostiviestin välityksellä, mutta jos tulet käymään kirjastossa, niin tietoa alkaa löytyä. Tietoa ja kuvia Suomen historiasta löytyy kirjastoluokasta 92 ja sen alaluokista; luokassa 92 on yleisteoksia Suomen historiasta (esim. Weilin & Göösin teossarja Suomen historia, osat 2, 3 ja 4) luokassa 92.2 käsitellään keskiaikaa (1155-1523), luokka 92.3 kertoo uskonpuhdistuksen ajasta (1524-1617), 92.4 Ruotsin suurvalta-ajasta (1618-1721) ja 92.5 kustavilaisesta ajasta (1722-1809). Sitten seurasi Suomen sota (1808-09) ja Suomi siirtyi Ruotsilta Venäjälle. Tämän sodan jälkeisestä ajasta (autonomian aika) kertovaa kirjallisuutta löytyy luokasta 92.6 (1810-1917).

Kun tulet kirjastoon, voit suoraan mennä katsomaan hyllyluokkaa 92, tai voit ensin katsoa yleisöpäätteellä luokkahakuna, millaisia kirjoja mainituista kirjastoluokista löytyy. Jos et halua tulla kirjastoon, niin Internetistäkin löytyy jotakin; ks. esim. sivuja http://www.sci.fi/~oleh/suomen.htm ja http://www.utu.fi/agricola/hist/